Czym jest reklama kontekstowa?

Reklama kontekstowaReklama kontekstowa to forma reklamy internetowej ściśle dopasowana do treści strony www, na której jest ona umieszczona. Z założenia, użytkownika, który często przeszukuje internet w poszukiwaniu konkretnego hasła bardziej przyciągnie reklama związana z tym słowem kluczowym.

Przykładowo, jeśli ktoś prowadzi stronę o finansach to ukaże się na niej reklama o takiej samej tematyce.

W ten sposób zyskują wszystkie cztery strony: reklamodawca zyskujący potencjalnego klienta, pośrednik, który zarobi na prowizji z klikniętej reklamy, wydawca (osoba, która umieszcza baner reklamowy na stronie), ponieważ na jego konto wpływają pieniądze za klikniętą reklamę oraz użytkownik, ponieważ reklama, którą kliknął jest powiązana z tym, czego szukał na stronie.

Systemy reklamy kontekstowej

W tej chwili na internetowym rynku określanym jako reklama kontekstowa, bezapelacyjny prym wiedzie system ze stajni Google - AdSense. Umożliwia on zarabianie wszystkim ludziom na świecie, którzy posiadają własne strony www. AdSense przyciąga wydawców najwyższymi stawkami CPC (prowizja za kliknięcie) na rynku oraz dużą ilością reklamodawców, którym reklama w tym systemie "przyniesie" sporą ilość ludzi zainteresowanych tematem. Taki monopol oznacza, że Google nie będzie bawiło się z oszustami i osobami podejrzanymi o oszustwo (samodzielne klikanie w swoje reklamy lub zlecanie tego znajomym). Tak więc trzeba bardzo uważać i postępować według reguł, bo inaczej możemy łatwo pożegnać się z tym systemem. Jeżeli dla kogoś reklama kontekstowa ma być jedynym źródłem utrzymania, to AdSense stanowi jedyne rozwiązanie. Przynajmniej tak wynika z doświadczeń wielu.

Na polskim rynku także możemy znaleźć kilka systemów, z którym na dobrą sprawę wyróżniają się dwa: AdKontekst zarządzany przez Wirtualną Polskę i OnetKontekst od Onetu. Obydwa różnią się od AdSense większymi możliwościami zmiany wyglądu jednostki reklamowej i stawkami za kliknięcie (oczywiście niższymi), które ustalane są przez serwis, a nie jak w przypadku systemu Google, od ilości zainteresowanych reklamodawców.

Ile pieniędzy pozwala zarabiać reklama kontekstowa?

Oczywiście nie ma jasnej odpowiedzi na to pytanie. Od 0 do nawet mln złotych. Wszystko zależy od ruchu na stronie, dopasowania jednostki do wyglądu witryny oraz czy reklama jest powiązana z treścią. Trzeba przede wszystkim znaleźć swoją niszę, w której będzie mała konkurencja i spora ilość reklamodawców. To trudne, ale gdy się taką znajdzie i zrobi odpowiedni serwis zostanie to z pewnością sowicie wynagrodzone. Na początek nie należy rzucać się na niezwykle konkurencyjne tematy, takie jak muzyka, gry, kredyty czy pozycjonowanie, bo po prostu są bardzo niewielkie szanse na przebicie się. Tym bardziej nie należy zakładać strony o wszystkim i o niczym, ponieważ reklama na takiej witrynie jest po prostu nieopłacalna. Zmarnuje się tylko czas na takim pseudo zarabianiu. Istotną informacją jest to, że reklama kontekstowa AdSense nie może być łączona z innymi systemami, bo narażamy się w ten sposób na zawieszenie konta i pozbawienie wszystkich środków na nim zgromadzonych. Oznacza to w praktyce, że jeśli na stronie w tym samym momencie wyświetla się reklama Adsense i np. Adkontekstu, to w najbliższej przyszłości można spodziewać się niemiłej wiadomości od Google o zablokowaniu konta.



Zobacz podobne:
Marketing w wyszukiwarkach

grafika9Marketing w wyszukiwarkach internetowych, czyli w skrócie SEM to nowoczesny sposób na skuteczna reklamę dla naszej firmy i strony internetowej.

Jaki marketing w sieci?

Pytanie zawarte w tytule, nurtuje każdego, kto chce odnieść sukces w sieci. Posiadanie samej strony nie wystarczy. Nawet jeżeli ma bogatą, unikalną treść i jest zoptym

Co warto wiedzieć na temat artykułów sponsorowanych?

Artykuły sponsorowaneCo warto wiedzieć na temat artykułu sponsorowanego?  Jest dobrą for