Czym jest reklama?

ReklamaReklama jest narzędziem marketingowym, które ma służyć do wykreowania swojego produktu przez producenta na rynku co z kolei będzie skutkowało większą świadomością nabywców o produkcie, a to z kolei przełoży się na zyski z produktu.

Przynajmniej tak ma to wyglądać w założeniu. Oczywiście mimo reklamy sprzedaż nie zawsze będzie taka jaką oczekiwał producent, ale pewne jest, że w dzisiejszym rynku żaden nawet najlepszy produkt bez reklamy nie osiągnie dużego sukcesu.

Reklama zawsze musi być wliczona w wydatki producenta. Pozostaje jeszcze kwestia dobrze zrobionej reklamy, bo o taką chodzi producentowi, źle zrobiona reklama także nie odniesie sukcesu. Najbardziej skuteczna jest reklama telewizyjna, ale jest też najdroższa, dlatego wielu zwłaszcza nieznanych i mniej zamożnych producentów decyduje się na coraz lepiej funkcjonującą reklamę internetową. Jest ona także skuteczna i znacznie tańsza, jednak z Internetu zwłaszcza starsze osoby nie korzystają na co dzień, w przeciwieństwie do telewizji, po drugie często reklamy są denerwujące i szybko wyłączane lub blokowane przez specjalne programy, dlatego reklama internetowa wciąż ustępuje telewizyjnej.

Telewizyjna również nie jest pozbawiona wad, ponieważ wielu ludzi przełącza reklamy jak tylko się rozpoczną, jednak niektórzy nie chcąc przegapić swojego ulubionego kanału pozostają na kanale z reklamami i siłą rzeczy oglądają je i może zdarzyć się, że zainteresują się reklamowanym produktem. Niezależnie jednak od rodzaju reklamy najważniejsze jest wpłynięcie na nabywcę w taki sposób, aby ten poszedł do sklepu i kupił produkt.



Zobacz podobne:
Nowoczesne monitory dotykowe

Monitory dotykoweJak powszechnie wiadomo właściciele urządzeń mobilnych lubią komunikować się ze swoimi urządzeniami za pośrednictwem dotyku, dlatego też

Lokowanie produktu

Lokowanie produktuNa początku emisji znanych seriali w ostatnim czasie zaczęła pojawiać się informacja "audycja zawiera lokowanie produktu".

Techniki benchmarkingu sposobem poprawy wyników finansowych firmy

Techniki benchmarkinguKonkurencja nie śpi, a przedsiębiorstwo stojąc w miejscu praktycznie cofa się. Zmiany na rynku wymuszają od firm ciągłego przy

Drukarka atramentowa czy laserowa?

drukarkiWybór odpowiedniej drukarki to domu to może nie dylemat na miarę „być albo nie być”, niemniej nie warto w tym względzie zdać się tylko na łut szczęścia,