Jaka powinna być strona internetowa?

Strona WWWGdy tworzymy stronę internetową, wielokrotnie zastanawiamy się, jaka powinna ona być, aby była ciekawa i jednocześnie pozwoliła nam na osiągniecie sukcesu w biznesie. Dobra strona www powinna być przede wszystkim: interesująca, nowoczesna i funkcjonalna.

Interesująca witryna internetowa pozwoli nam na zaciekawienie czytelnika i wyróżnienie się na tle innych, podobnych serwisów. Jeśli zamierzamy stworzyć kolejny sklep internetowy czy portal dla singli, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, co zrobić, aby nasze dzieło było inne niż wszystkie poprzednie.

Ciekawa strona internetowa to również witryna przyjazna czytelnikowi, zawierająca informacje, jakich on poszukuje. Po drugie, dobra strona www powinna być nowoczesna, czyli stworzona w oparciu o innowacyjne technologie i profesjonalne rozwiązania technologiczne. Można na niej zastosować również elementy interakcyjne, na przykład grafikę typu flash.

Należy jednak pamiętać o tym, aby nie przesadzić z ilością bodźców, na jakie zostaje wystawiony nas odbiorca. Zbyt jaskrawa strona może wydać się nie tylko nieciekawa, ale również męcząca w odbiorze. Po trzecie: strona internetowa musi być funkcjonalna. Pod tym określeniem kryje się wszystko to, co jest związane nie tyle z jej odbiorem wizualnym co korzystaniem ze strony.

Witryna powinna być czytelna i przejrzysta, odbiorca nie powinien się domyślać, gdzie może znaleźć jakieś informacje: on musi to wiedzieć. Gdy coś jest niejasne, dana osoba frustruje się. Postrzega jako nieprofesjonalną nie tylko stronę, ale również całą firmę, skoro ich wizytówka, jakim jest portal firmowy, nie spełnia jego oczekiwań. Funkcjonalna strona to również witryna łatwa w nawigacji. Odbiorca powinien wiedzieć, jak przejść z jednej podstrony do drugiej, jak wysłać maila z zapytaniem o dany produkt, gdzie znajduje się księga gości oraz w jaki sposób za pomocą jednego kliknięcia powrócić do strony głównej. Taka witryna jest dla czytelnika idealną stroną, ponieważ wie, jak się po niej poruszać i gdzie znaleźć odpowiednie informacje.



Zobacz podobne:
Promocja sprzedaży

Promocja sprzedażyPromocja sprzedaży bywa nazywana promocją dodatkową lub uzupełniającą. Często łączone są w niej te wszystkie elementy, które nie mies

Public relations, czyli propaganda marketingowa

Public RelationsPropaganda marketingowa, czyli public relations to potężna siła. Dobrze wykorzystana może w z

Jak mierzyć skuteczność działań content marketingowych?

Skuteczność działań content marketingowychDla wielu firm działania marketingowe są znacznie łatwiejsze niż późniejsze mierzenie ich skuteczności. W prz

Badania marketingowe

Badania marketingoweBadania marketingowe bywają często lekceważone, choć ich rola we współczesnym biznesie jest ogromna.