Jaki marketing w sieci?

Pytanie zawarte w tytule, nurtuje każdego, kto chce odnieść sukces w sieci. Posiadanie samej strony nie wystarczy. Nawet jeżeli ma bogatą, unikalną treść i jest zoptymalizowana pod wyszukiwarkę, to wcale nie oznacza, że odniesie sukces.

Potrzebny jest jeszcze szereg działań, które dodatkowo spopularyzują stronę wśród internautów. Nie obejdzie się więc, bez promocji w formie marketingu na forach i blogach. Coraz częściej trafiamy na posty, komentarze i wpisy, które reklamują produkty, strony czy usługi. Oczywiście dobrze prowadzona kampania spowoduje, że przeciętny użytkownik nie zorientuje się, iż jest to typowe działanie marketingowe.

Coraz większą rolę odgrywają portale społecznościowe. Jednak potentatem w marketingu sieciowym jest Facebook. Tak wielka liczba użytkowników musi być zachęcająca dla specjalistów od reklamy. Dlatego kampanie reklamowe na tym portalu, a także prowadzenie firmowej strony (tzw. fanpage) to standardowe zadania, które przybliżą nas do upragnionego sukcesu.

Skuteczne bywają także akcje sponsoringowe. Najczęściej spotykana forma to artykuły sponsorowane. Trafiają one na znane i lubiane strony WWW, a w treści mają "przemycony" odnośnik z adresem do naszej witryny.

Wydaje się, że reklama w YouTube, jak również pozostałych popularnych serwisach internetowych musi kosztować krocie. W związku z tym wiele osób rezygnuje zanim jeszcze na dobre zapozna się z ofertą. Niepotrzebnie - nie tylko YT, ale także pozostałe portale kuszą zróżnicowaniem. I choć koszt publikacji bannera na stronie głównej YouTube to kilkadziesiąt złotych za jeden dzień, stawki za wyświetlanie reklam na poszczególnych podstronach są wielokrotnie mniejsze. Co więcej, tam umieszczane reklamy są wielokrotnie bardziej efektywne, bowiem skierowane są wprost do określonej grupy odbiorców. To plus. Z drugiej strony dzień wyświetlania na stronie głównej gwarantuje niemal gigantyczny wzrost popularności - to możliwość pokazania własnej firmy milionom odwiedzających.

Problem w tym, czy gra warta jest świeczki - na co wszak komuś popularność wśród osób całkowicie niezainteresowanych profilem działalności firmy? Reklama w YouTube rządzi się własnymi prawami i zostawia reklamodawcom ogromne możliwości. Rzuca im zarazem wyzwanie - pozwala w okamgnieniu zmarnować cały budżet kampanii, ale nie wyklucza zwielokrotnienia spodziewanych zysków przy nakładzie rzędu dziesiątych części budżetu. Wszystko zależy od reklamodawcy.



Zobacz podobne:
Marketing w wyszukiwarkach

grafika9Marketing w wyszukiwarkach internetowych, czyli w skrócie SEM to nowoczesny sposób na skuteczna reklamę dla naszej firmy i strony internetowej.

Co warto wiedzieć na temat artykułów sponsorowanych?

Artykuły sponsorowaneCo warto wiedzieć na temat artykułu sponsorowanego?  Jest dobrą for

Czym jest reklama kontekstowa?

Reklama kontekstowaReklama kontekstowa to forma reklamy internetowej ściśle dopasowana do treści strony www, na której jest ona umieszczona. Z założeni