Katalogi stron firm oraz ich rola w marketingu internetowym

W internecie można znaleźć wiele stron, które funkcjonują jako katalogi stron, firm czy usług.

W takim miejscu znajdziemy zbiór praktycznie wszystkich wartościowych stron internetowych, które najczęściej pogrupowane w specjalne kategorie. Jeśli szukamy informacji na ściśle określone tematy jest to dobre miejsce. Najczęściej firmy pogrupowane są w kolejności alfabetycznej lub według schematu branż.

Firmy przedstawiane są za pomocą krótkiego opisu, tytułu jak również miniaturki, która pokazuje nam jak wygląda dana strona. Nie musimy wtedy przechodzić do każdej strony i sprawdzać co się na niej znajduje, bo wchodząc do katalogu stron wszystko mamy zebrane w jednym miejscu i dostosowane dla naszych potrzeb.

Warto jest dodawać strony firmowe do takich katalogów, ponieważ dzięki takiemu zabiegowi nasza strona będzie bardziej widoczna w sieci, a co się z tym wiąże będziemy mogli uzyskać więcej odwiedzających. Istnieją katalogi mniej lub bardziej popularne, warto przeglądać te znane i moderowane.

Korzystanie z katalogów firm jest jak najbardziej wskazane, żeby wesprzeć nasz marketing internetowy. Jest to wręcz jedna z jego podstaw. Należy jednak dobierać te katalogi z głową. Zawsze warto korzystać z dużych i znanych - jak Panorama Firm, Oferia czy katalogi stron Onetu, WP, czy Interii.

Są one odwiedzane przez dużą ilość ludzi, co na pewno pozwoli nam dojść do dużej ilości potencjalnych klientów. Aby nasz marketing internetowy był pełny, można także korzystać ze stron powiązanych z mapą - jak Zumi czy mapy Google, gdzie oprócz informacji o naszej firmie można znaleźć także położenie jej na mapie.

Jest to moim zdaniem nowocześniejsza wersja katalogów i w najbliższym czasie coraz więcej ludzi, będzie z niej korzystać. Można zresztą zauważyć już ten trend, gdyż większość graczy na rynku katalogów dodaje już podgląd na mapie w swoich serwisach. Dzięki temu marketing internetowy staje się bardzo realny - użytkownik może od razu sprawdzić i zobaczyć, gdzie realnie znajduje się nasz siedziba, czy nawet znaleźć do niej dojazd.

Aby zaistnieć w sieci, nie wystarczy założyć stronę internetową własnej firmy. Strona taka musi być odwiedzana przez wielu klientów, których interesuje określony rodzaj produktów lub usług. Cała rzecz polega na tym, by w efektywny sposób poinformować internautów o firmie i jej witrynie internetowej.

Sposobów na to jest wiele. Po pierwsze strona musi być pozycjonowana w różnych wyszukiwarkach, a po drugie, trzeba dodawać ją do różnych katalogów, zestawień, list i rankingów.

Podstawowym miejscem jest tu internetowy katalog firm. jest to po prostu lista adresów różnych stron, do której można dodać adres strony i krótkie ogłoszenie o firmie.

W ogłoszeniu tym muszą znaleźć się informacje o tym co można uzyskać w danej firmie, gdzie się ta firma znajduje, jak długo działa itp. Internetowy katalog firm może być bezpłatny lub nie. Może być to spis, do którego kolejne strony dodawane są automatycznie, ale często jest tak, że katalog taki jest moderowany i ogłoszenia wraz z adresami, dodawane są tam dopiero wówczas, gdy prowadzący katalog stwierdzi, że się tam nadają. Oczywiście lepiej jest jeśli ogłoszenie o firmie, zostanie zgłoszone i zamieszczone jednocześnie w kilku katalogach.



Zobacz podobne:
Nowoczesny content marketing

Content marketingContent marketing koncentruje się na klientach, poszukujących danej tematyki w Internecie. Badania wskazują, że zdecydowana większość

Strategia reklamy internetowej

strategia reklamy internetowejCoraz częściej spotykanym narzędziem marketingowym staje się reklama internetowa. Choć obowiązują tu zasady typowe

Marketing sklepu internetowego

marketing sklepu internetowegoSposób podejmowania decyzji zakupowych w ostatnich latach zdecydowanie się zmienił. Zamiast ufać re

Reklama internetowa - reguły i zasady

reklama w internecieInternet stworzył swój własny zbiór reguł i zasad dotyczących strategii reklamy. Poznanie ich nie musi przyczynić się do urzeczywis