Lokowanie produktu

Lokowanie produktuNa początku emisji znanych seriali w ostatnim czasie zaczęła pojawiać się informacja "audycja zawiera lokowanie produktu".

Czym jest lokowanie produktu i dlaczego zostało wprowadzone?

Lokowanie produktu, to nic innego jak ukryta reklama. Widz oglądający dany serial często nie zwraca uwagi na informację. Słowo lokowanie produktu oznacza w tym przypadku umieszczenie produktu w centralnym punkcie ujęcia kamery, w określonym momencie.

W trakcie emisji programu reklamodawca lokuje (reklamuje) swój produkt pokazując jak używają go ulubieni bohaterowie.

Z założenia taka ukryta reklama ma mieć dużo bardziej korzystny wpływ na chęć zakupienia danego produktu przez widza w porównaniu do standardowego bloku reklamowego. Samo kupowanie i stosowanie produktów przez bohaterów serialu, to psychologiczny czynnik mający oddziaływać na późniejszy wybór widza w sklepie. Fan serialu, po zobaczeniu swojej ulubionej postaci z promowanym produktem dużo chętniej wybierze ten produkt podczas zakupów w sklepie. Jego podświadomość powiąże go natychmiast z czymś przyjemnym - z oglądaniem serialu, ponieważ nasz mózg dużo lepiej przyswaja przyjemne sceny, a sytuacja zaistniała na ekranie ulubionej noweli niewątpliwie do takich należy.

Lokowanie produktu zostało więc wprowadzone (jak każda reklama), po to by zwiększyć sprzedaż produktów reklamujących się marek.

Kto jest bardziej podatny na ten zabieg reklamowy?

Niewątpliwie osoby starsze i zagorzali fani lokującego produkt serialu. Pierwsza grupa może nie znać znaczenia sformułowania lokowania produktu, co dodatkowo ułatwia pozytywne skojarzenia z samym produktem. Skoro nie wiedzą dlaczego produkt jest na ujęciach, myślą, że jego jakość wyróżnia się spośród podobnych mu produktów konkurencyjnych marek i dlatego bohaterowie używają właśnie go.

Druga grupa natomiast tak lubi swój serial, że musi mieć wszystko to co bohaterowie noweli, więc w ciemno kupuje dany produkt, nie zastanawiając się nawet nad jego jakością.

Czy lokowanie produktu jest stosowane tylko w serialach?

Nie, choć najczęściej, to właśnie one stają się jego nośnikiem. Producenci filmów, spotów, lub teledysków, jeśli decydują się na taki zabieg, to najczęściej nie informują o tym odbiorcy w samym materiale filmowym. Różnią się też ujęcia w jakich pojawiają się produkty. W serialach jest to zwykle kilkusekundowe zbliżenie, a w pozostałych materiałach wideo tylko przypadkowe mignięcie.

    Nowoczesne monitory dotykowe

    Monitory dotykoweJak powszechnie wiadomo właściciele urządzeń mobilnych lubią komunikować się ze swoimi urządzeniami za pośrednictwem dotyku, dlatego też

    Techniki benchmarkingu sposobem poprawy wyników finansowych firmy

    Techniki benchmarkinguKonkurencja nie śpi, a przedsiębiorstwo stojąc w miejscu praktycznie cofa się. Zmiany na rynku wymuszają od firm ciągłego przy

    Drukarka atramentowa czy laserowa?

    drukarkiWybór odpowiedniej drukarki to domu to może nie dylemat na miarę „być albo nie być”, niemniej nie warto w tym względzie zdać się tylko na łut szczęścia,

    Wirtualne wsparcie małego biznesu

    Wirtualne wsparcie biznesuNowoczesne wsparcie dla biznesu to wszystko, czego potrzebuje nowoczesna firma. Profesjonalne centra biznesowe proponu