Marketing internetowy małego przedsiębiorstwa

Marketing internetowyMałe firmy mają ograniczone środki do reklamy. Szansą dla takich firm jest reklama w internecie, która jak dowodzą badania jest na dzień dzisiejszy najtańsza. Co zrobić jednak, aby nasza obecność została zauważona w dżungli innych reklam, banerów i firm oczywiście.

Pierwszym koniecznym warunkiem do spełnienia jest forma i treść naszej reklamy. Musi być ona oryginalna, zwięzła. Powinna od razu zapadać w pamięć. Problemem reklam internetowych jest ich bezpłciowość.

Umieszczając bannery reklamujące naszą firmę, pamiętajmy o „targecie”, czyli osobach do których kierujemy nasze usługi i produkty. Tak więc oferując materiały budowlane, reklamujmy się na różnego rodzaju stronach z tym związanych, czyli tam gdzie znajdziemy budowlańców itp.

Reklama w internecie to oczywiście reklama poprzez pocztę elektroniczną. Tutaj jednak sprawę utrudniają różnego rodzaju filtry, które bronią odbiorcę przed niechcianymi wiadomościami. E-marketing małych firm musi również opierać się na profesjonalnej stronie internetowej, reklamującej i prezentującej to co mamy to zaoferowania.

Wielu marketingowców działających na obszarze internetu, zastanawiają się jak można w pełni wykorzystać możliwości jakie stawia przed nami Internet. W ostatnim czasie pojawiło się zjawisko, tzw. reklamy behawioralnej. Behawioryzm to jak wiadomo kierunek myśli psychologicznej, według którego najistotniejszym aspektem ludzkiej psychologii jest zachowanie. E-marketing stawiając na behawioralną reklamę internetową, stara się stworzyć pewien portret odbiorców owej reklamy, ich zachowań. W efekcie przedstawia w reklamie to, co będzie miało pozytywny wpływ na odbiorcę reklamy, tym samym wzbudzi jego sympatię.

Behawioryzm w marketingu internetowym to jeszcze dość świeży temat, aczkolwiek wszyscy zdążyli zauważyć jak wielkie możliwości stawia przed reklamą on-line. Po pierwsze i chyba najważniejsze nie frustruje i nie męczy odbiorcy, czasem można nawet mówić o przyjemności czerpanej przez potencjalnego konsumenta z obcowania z ową e-reklamą - to nader skuteczna forma reklamy dla nowych i mniejszych firm.



Zobacz podobne:
Programy partnerskie jako narzędzie marketingowe

program partnerskiMarketing internetowy ( Network marketing ) korzysta z licznych narzędzi, które skutecznie zwiększają sprzedaż i pozwalają firmom rozw

Marketing bezpośredni - cechy

Marketing bezpośredniMarketing bezpośredni jest całkowicie niezależną dyscypliną przekazu marketingowego. Oparty jest na niezależnych narzędziach, m

Marketing bezpośredni

Formy reklamy takie jak reklama telewizyjna, prasowa, radiowa i zewnętrzna są elementami marketingu masowego. Producent promuje swoją ofertę w mediach masowych ucieka

Marketing szeptany

Można by zaryzykować stwierdzenie, że dzisiejszym światem rządzi reklama. Nie chodzi to tylko o zachwalanie produktów czy usług, ale również promocję znanych osób, mie