Marketing szeptany

Można by zaryzykować stwierdzenie, że dzisiejszym światem rządzi reklama. Nie chodzi to tylko o zachwalanie produktów czy usług, ale również promocję znanych osób, miejsc czy wszelkiego rodzaju podmiotów chcących zaistnieć wśród szerszego grona.

Form marketingu z biegiem lat wykształciło się wiele rodzajów. Społeczeństwo uodporniło się na niektóre z niech, przekonując się, że w rzeczywistość niekiedy odbiega od oferty reklamowej. W takiej to możemy zawrzeć różnego rodzaju informacje, które są weryfikowane dopiero po skorzystaniu z niej.

Agencje reklamowe prześcigając się w realizowaniu oryginalnych kampanii wytworzyło metodę zwaną marketingiem szeptanym. Składa się on z dwóch aspektów. Marketingiem szeptanym możemy nazwać polecenie zadowolonego klienta na usługi danej firmy innemu kentowi. W tym wypadku marketing opiera się o sprawdzone informacje, rzetelne wykonanie zadania. Polecenie jest najskuteczniejszą z form reklamy, ponieważ klient zawierając umowę z daną firmą ma już na wstępie obraz zadowolenia swoich znajomych i przez to szanse na właściwe wykonanie powierzonego zadania są stosunkowo duże.

Drugi aspekt marketingu szeptanego to zamierzone działania agencji reklamowych, rozpuszczających informację wśród docelowych osób o zaletach danej usługi świadczonej przez daną firmę, lecz informację przygotowaną na potrzeby reklamy a nie do końca zweryfikowaną z rzeczywistością. Oba z tych aspektów są do siebie podobne. Pomimo małej nie pewność przy drugim z nich nie powinniśmy obawiać się o jakość. Agencja decydując się na taką formę reklamy zazwyczaj dokładnie śledzi opinie dotychczasowych klientów, tak aby wypuszczona informacja jak najbardziej odzwierciedlała rzeczywistość.

Gdyby tak nie było, pozyskane w ten sposób osoby szybko zweryfikowałyby ją i poprawiły zgodnie z prawdą, co przyniosłoby niekorzystny skutek. Widzimy więc, że marketing szeptany jest formą niezwykle skuteczną, jednak wymagającą większego przyłożenia i odzwierciedlenia rzeczywistych działań, tak aby potrzeby nowego klienta zostały w pełni zaspokojone, a co za tym idzie przyniosły zysk reklamującej się firmie.



Zobacz podobne:
Jak mierzyć skuteczność działań content marketingowych?

Skuteczność działań content marketingowychDla wielu firm działania marketingowe są znacznie łatwiejsze niż późniejsze mierzenie ich skuteczności. W prz

Programy partnerskie jako narzędzie marketingowe

program partnerskiMarketing internetowy ( Network marketing ) korzysta z licznych narzędzi, które skutecznie zwiększają sprzedaż i pozwalają firmom rozw

Badania marketingowe

Badania marketingoweBadania marketingowe bywają często lekceważone, choć ich rola we współczesnym biznesie jest ogromna.

Marketing bezpośredni

Marketing bezpośredni Marketing bezpośredni jest całkowicie niezależną dyscypliną przekazu marketingowego. Oparty jest na niezależnych narzę