Marketing szeptany

Można by zaryzykować stwierdzenie, że dzisiejszym światem rządzi reklama. Nie chodzi to tylko o zachwalanie produktów czy usług, ale również promocję znanych osób, miejsc czy wszelkiego rodzaju podmiotów chcących zaistnieć wśród szerszego grona.

Form marketingu z biegiem lat wykształciło się wiele rodzajów. Społeczeństwo uodporniło się na niektóre z niech, przekonując się, że w rzeczywistość niekiedy odbiega od oferty reklamowej. W takiej to możemy zawrzeć różnego rodzaju informacje, które są weryfikowane dopiero po skorzystaniu z niej.

Agencje reklamowe prześcigając się w realizowaniu oryginalnych kampanii wytworzyło metodę zwaną marketingiem szeptanym. Składa się on z dwóch aspektów. Marketingiem szeptanym możemy nazwać polecenie zadowolonego klienta na usługi danej firmy innemu kentowi. W tym wypadku marketing opiera się o sprawdzone informacje, rzetelne wykonanie zadania. Polecenie jest najskuteczniejszą z form reklamy, ponieważ klient zawierając umowę z daną firmą ma już na wstępie obraz zadowolenia swoich znajomych i przez to szanse na właściwe wykonanie powierzonego zadania są stosunkowo duże.

Drugi aspekt marketingu szeptanego to zamierzone działania agencji reklamowych, rozpuszczających informację wśród docelowych osób o zaletach danej usługi świadczonej przez daną firmę, lecz informację przygotowaną na potrzeby reklamy a nie do końca zweryfikowaną z rzeczywistością. Oba z tych aspektów są do siebie podobne. Pomimo małej nie pewność przy drugim z nich nie powinniśmy obawiać się o jakość. Agencja decydując się na taką formę reklamy zazwyczaj dokładnie śledzi opinie dotychczasowych klientów, tak aby wypuszczona informacja jak najbardziej odzwierciedlała rzeczywistość.

Gdyby tak nie było, pozyskane w ten sposób osoby szybko zweryfikowałyby ją i poprawiły zgodnie z prawdą, co przyniosłoby niekorzystny skutek. Widzimy więc, że marketing szeptany jest formą niezwykle skuteczną, jednak wymagającą większego przyłożenia i odzwierciedlenia rzeczywistych działań, tak aby potrzeby nowego klienta zostały w pełni zaspokojone, a co za tym idzie przyniosły zysk reklamującej się firmie.



Zobacz podobne:
Jak mierzyć skuteczność działań content marketingowych?

Skuteczność działań content marketingowychDla wielu firm działania marketingowe są znacznie łatwiejsze niż późniejsze mierzenie ich skuteczności. W prz

Programy partnerskie jako narzędzie marketingowe

program partnerskiMarketing internetowy ( Network marketing ) korzysta z licznych narzędzi, które skutecznie zwiększają sprzedaż i pozwalają firmom rozw

Badania marketingowe

Badania marketingoweBadania marketingowe bywają często lekceważone, choć ich rola we współczesnym biznesie jest ogromna.

Marketing bezpośredni - cechy

Marketing bezpośredniMarketing bezpośredni jest całkowicie niezależną dyscypliną przekazu marketingowego. Oparty jest na niezależnych narzędziach, m