Pieczątki firmowe

Każda firma, aby być kojarzona i dobrze rozpoznawalna na rynku, musi posiadać jakieś swoje cechy charakterystyczne. Należą do nich: nazwa, logo i charakterystyczna pieczątka.

Dwa pierwsze punkty należy zaplanować już na samym wstępie, przed rozpoczęciem działalności. To one właśnie całkowicie określają daną firmę, są tym, co rzuca się w oko w pierwszej kolejności.

Pieczątki wybiera się nieco później - po załatwieniu już wszystkich formalności. Zwykle umieszczone są na nich główne dane firmy czyli adres, nazwa, imię i nazwisko właściciela, numer telefonu, faks, adres email czy inne tego typu informacje. Dzięki temu każdy konsument wie dokładnie z kim ma do czynienia i w razie potrzeby wie gdzie udać się po dalsze informacje.

Tego typu produkty zamawia się w specjalistycznych punktach. Istnieją bowiem firmy, które zajmują się właśnie ich produkcją. Nie jest to droga usługa. Koszt wykonania takiej pieczątki bowiem wcale nie jest wysoki. Aby otrzymać własną pieczątkę wystarczy przesłać dane, które, według właściciela działalności, powinna ona zwierać. Na ich podstawie specjaliści albo samodzielnie dokonają projektu albo skorzystają z gotowych wzorów bądź takich, które podeśle im sam zainteresowany. Oczywiście istnieje możliwość wglądu w dany projekt przed końcowym utworzeniem produktu. Dzięki temu można uniknąć wielu nieporozumień i nieprzyjemności.

Warto pamiętać o tym, że pieczątka jest swego rodzaju symbolem. Nie może ona zawierać zbyt wiele informacji. Umieszcza się na niej tylko to co niezbędne. W przeciwnym razie na odbitym wzorze może panować chaos a całość będzie przez to trudna do odczytu bądź przyswojenia. Najlepiej jest najpierw dokładnie zastanowić się, jaką formę pieczątka ma spełniać a dopiero później dobrać do niej informacje, które będą najodpowiedniejsze. W jednym wypadku bowiem wystarczy zamieszczenie samego nazwiska i numeru telefonu - w innym zaś niezbędny jest adres, numer nip czy nawet dres email.

Zamawiając pieczątkę trzeba pamiętać o tym, że nie należy oszczędzać na takim produkcie. Niskiej jakości materiały i słaby tusz powodują rozmazywanie się treści czy po prostu nieestetyczny wygląd. A tego chyba każdy chciałby uniknąć. Dobrze jest pamiętać o tym, że każda firma musi mieć własną pieczątkę. Znacznie ułatwia to wiele spraw. Najlepiej jeśli jest to produkt wykonany starannie - wtedy tylko doskonale spełnia swoją funkcję.



Zobacz podobne:
Wizerunek firmy - identyfikacja wizualna

Nowoczesna identyfikacja wizualna jest podstawowym narzędziem w procesie promowania firm jak i kreowania ich nowoczesnego oraz profesjonalnego wizerunku na rynku jak i

Logo, slogan i nazwa firmy

Loga firmTworzenie nowej marki czy produktu, wymaga stworzenia jego wizerunku zarówno na rynku jak i w sieci, co jest dzisiaj absolutną koniecznością.

Prezentacja firmy

Prezentacja firmyReklama to najważniejsza z istniejących na rynku form prezentacji firmy. Chcąc polecić swoje pr

Identyfikacja wizualna

Aby firma działała efektywnie i przynosiła zyski, ważnych jest kilka kwestii. Są to: spójny i pozytywny obraz przedsiębiorstwa w oczach klientów, dobra pozycja na rynku jak i