Programy partnerskie jako narzędzie marketingowe

program partnerskiMarketing internetowy ( Network marketing ) korzysta z licznych narzędzi, które skutecznie zwiększają sprzedaż i pozwalają firmom rozwijać swą działalność.

Jednym z ciekawszych narzędzi marketingowych związanych z tak popularnym medium jak Internet, są programy partnerskie, zwane również programami afiliacyjnymi.

Na czym polega skuteczność programów partnerskich? W jaki sposób korzysta z nich współczesny marketing internetowy?

Programy partnerskie polegają na nawiązaniu współpracy pomiędzy tymi, którzy chcą zwiększyć ruch na swej stronie lub sprzedaż swych produktów, a właścicielami stron i serwisów internetowych. Osoby prowadzące własną stronę WWW umieszczają na swej stronie materiały promocyjne, które mają przekierować gości z jego strony na stronę partnera. W zależności od skuteczności osoba biorąca udział w programie partnerskim otrzymuje wynagrodzenie, którego wysokość jest ustalona w umowie zawartej pomiędzy stronami.

Materiały, które zamieszczane są na stronach internetowych partnerów, mają bardzo często formę linków tekstowych lub bannerów, wyświetlanych na górze lub dole strony partnera. Po „kliknięciu” w taki odnośnik goście strony przenoszą się na stronę firmy, która za pomocą programów partnerskich promuje swe usługi.

Skąd taka popularność programów partnerskich?

Nie da się ukryć, że programy partnerskie cieszą się ogromną popularnością. Są one korzystne zarówno dla osób chcących zwiększyć ruch na swej stronie, jak i dla ich partnerów. Dla nadawcy takiej reklamy program partnerski oznacza niskie koszty, zaś opłaty związane są w zasadzie tylko z tymi działaniami, które przyniosły oczekiwane efekty. Dla partnera program partnerski to sposób na uzyskanie dodatkowych dochodów, przy minimalnym wkładzie własnej pracy. Korzysta również klient, czyli końcowy odbiorca komunikatu. Dla niego korzyścią jest możliwość szybkiego dotarcia do interesującego go produktu lub usługi.

Osoby, które chcą przystąpić do programu partnerskiego interesują się przede wszystkim tym, w jaki sposób reklamodawca będzie się z nimi rozliczał. Możliwości jest tu kilka. Jedni zleceniodawcy płacą za kliknięcie w reklamę, zaś od każdego kliknięcia naliczane jest wynagrodzenie dla partnera. Inni wypłacają ustaloną wcześniej stawkę za wykonanie przez użytkowników sieci określonej czynności, np. za wypełnienie ankiety lub formularza. Jeśli partner na swej stronie skutecznie zachęci swych czytelników do wykonania takiej czynności – otrzyma wynagrodzenie. Jest to korzystne rozwiązanie dla zleceniodawcy, który płaci za konkretne wyniki.

Innym sposobem rozliczania się z partnerami jest wypłacanie im prowizji od wartości zakupów, których dokonali przekierowani przez niego na stronę zleceniodawcy klienci. Programy partnerskie swą skuteczność zawdzięczają przede wszystkim dopasowaniu produktów lub usług polecanych za ich pomocą, do treści strony internetowej, na której umieszczane są odpowiednie materiały (linki lub bannery reklamowe). Im większe jest to dopasowanie, tym większa skuteczność takiego programu.



Zobacz podobne:
Marketing bezpośredni - cechy

Marketing bezpośredniMarketing bezpośredni jest całkowicie niezależną dyscypliną przekazu marketingowego. Oparty jest na niezależnych narzędziach, m

Marketing bezpośredni

Formy reklamy takie jak reklama telewizyjna, prasowa, radiowa i zewnętrzna są elementami marketingu masowego. Producent promuje swoją ofertę w mediach masowych ucieka

Marketing szeptany

Można by zaryzykować stwierdzenie, że dzisiejszym światem rządzi reklama. Nie chodzi to tylko o zachwalanie produktów czy usług, ale również promocję znanych osób, mie

Działania marketingowe

Firmy lubią się chwalić tym ile dobrego robią dla konsumentów, swoim pracownikom jak całemu światu. Takie działania wspomagane mechanizmem marketingowym, jakim jest reklama, p