Przekaz reklamowy

Przekaz reklamowyAby przekaz reklamowy charakteryzował się wysoką skutecznością, specjaliści ubierają go w specjalną treść, w której będzie skupiała się siła manipulacji.

To właśnie dzięki możliwościom językowym reklama telewizyjna, internetowa czy radiowa stała się skuteczną formą nakłaniania. Jednym z bardzo często wykorzystywanych chwytów słownych jest stylizacja tekstu na naukowy. Operowanie liczbami, statystykami i skomplikowanymi wyrażeniami widoczne jest zwłaszcza w spotach promujących kosmetyki czy artykuły gospodarstwa domowego.

Skomplikowana pojęcia jak - kwas askorbinowy czy retinol - to nic innego jak znane wszystkim witaminy C i A. Skład leku czy kosmetyku - wydaje się jednak bardziej zaawansowany - gdy w reklamie będziemy operować pierwszymi pojęciami. W zestawieniach statystycznych - na przykład przy porównywaniu skuteczności produktu - w reklamie wykorzystuje się wartości procentowe.

Skóra po użyciu kremu jest gładsza o 98 procent, a pralka chodzi 70 procent ciszej. Te wielkości, w sprowadzeniu do wartości nie procentowej nie będą już wydawały się takie duże. Skóra gładsza byłaby już tylko dwa razy, a czymże jest marne 2 w porównaniu z 98? Słowo stało się więc tutaj narzędziem manipulacji, i jest nim niemal w każdej współczesnej reklamie.

Jednak profesjonaliści z zakresu marketingu z powodzeniem kamuflują manipulacyjne „kup” przed milionami użytkowników Internetu czy widzów telewizji, którzy nie zdają sobie sprawy z językowych mechanizmów reklamowych.



Zobacz podobne:
Reklama wszechobecna

ReklamaCzy ktoś z nas wyobraża sobie w ogóle jeszcze życie bez reklamy? Bez tych wszystkich kolorowych ulotek, wręczanych nam na dworcac

Czy warto inwestować w bannery reklamowe?

Bannery reklamoweSkuteczna reklama nie może dziś pomijać tak ważnego źródła informacji, jakim jest Internet.

Sztuka promocji i PR w turystyce

PR w turystyceSam fakt tego iż dany region miasto czy obszar jest ciekawy turystycznie z racji posiadanych cech nie znaczy że stanie się znany lubiany czy t

Jak reklamować firmę?

Reklamowanie firmyJest wiele sposobów na ciekawe i skuteczne reklamowanie swojej firmy. Świetnie sprawdza się reklama zewnętrzna. Jej tradycyjne formy obej