Reklama internetowa - popełniane błędy

Reklama internetowaReklama w formie bannerów i ulotek nigdy prawdopodobnie nie zniknie z asortymentu narzędzi dostępnych w walce o klienta. Jednak progres Internetu zmusił zwyczajne metody reklamy do ustąpienia przed marketingiem sieciowym.

Jak w każdej dziedzinie życia, tak i w marketingu można odnieść olbrzymi sukces jak i druzgoczącą porażkę. Typowe błędy jakie nadal popełniają przedsiębiorcy potrafią czasami obrócić się przeciw nim samym. Jakie błędy są często popełniane w reklamach przeprowadzonych przez internecie?

Pierwszym problemem bezowocnej reklamy internetowej może być jej zbytnia natarczywość. To oczywiste, że reklama musi być widoczna i szeroko udostępniona, ale nie może jednocześnie zbytnio przeszkadzać. Wysyłanie zbyt dużej ilości treści do użytkownika skutkuje jego zniechęceniem i zniesmaczeniem a czasami wręcz agresywnym nastawieniem do firmy zasypującej go zbyt dużą ilością reklam. Kolejnym podstawowym błędem z jakim wiązać może się nieskuteczna reklama, jest przedstawianie swoich produktów niewłaściwej grupie osób.

Znalezienie niszy i grupy docelowej jest bardzo ważne, bo niektóre produkty bądź usługi są przeznaczone dla wąskiego grona odbiorców. Ciężko oczekiwać wzrostu liczby odbiorców gdy reklamuje się damskie szpilki na forum dla wędkarzy. Stosowanie uogólnień także nie przynosi korzyści. Użytkownicy internetu są już odporni na klasyczne hasła marketingowe. Dziś każdy oferuje "najlepsze" i "najtańsze" rozwiązania i na mało którym odbiorcy robi to już wrażenie. Personalizacja anonsu i odniesienie do realnych zalet towarów są znacznie lepszym wyjściem. Dlatego należy przemyśleć gdzie ustawić reklamę i jaka powinna być jej treść, ponieważ reklama on-line prowadzona błędnie może stać się wręcz anty-reklamą.



Zobacz podobne:
Bannery reklamowe na stronie internetowej

Bannery reklamoweBannery reklamowe są formą reklamy zewnętrznej, umieszcza się je na budynkach czy innych płaskich powierzchniach. Profesjonalne bannery w

Promocja w sieci

Marketing w sieciWłaściciele firm i osoby prowadzące działalność gospodarczą często zastanawiają się: jak skutecznie i niedrogo się wypromować? Jest na to

E-marketing

Marketing w sieciE-marketing powstał niedawno i wraz z rozwojem Internetu i elektronicznego handlu i innych rzeczy związanych z Internetem, jest to metod

Programy partnerskie to głównie reklamy

ReklamaOsoby posiadające strony internetowe są zainteresowane, aby na nich zarabiać. Nie ma w tym nic dziwnego. Jednak wiele opcji to umieszczanie kolejn