Reklama radiowa sposobem na oszczędzanie pieniędzy

Radio to bardzo osobiste medium, które dostarcza człowiekowi informacji oraz rozrywki, a w dodatku robi to w sposób dyskretny i można go słuchać w samochodzie, pracy czy w domu. Słuchanie radia to tylko przyjemny dodatek do codziennych czynności.

Radio to niezastąpione źródło najświeższych informacji, które jest przydatne np. kierowcom, gdyż informuje ich o korkach w mieście). Zaletą radia jest fakt, iż sam dźwięk, pozbawiony obrazu jest potężnych instrumentem sprzedażowym, który poprzez właściwe użycie muzyki oraz głosów znanych osób pomaga w osiągnięciu celów marketingowych danej firmy.

Reklamę w stacji radiowej trudnej jest uniknąć niż tej w telewizji, ponieważ telewidz widząc reklamę może szybko przełączyć się pilotem na inny kanał, natomiast piloty w radioodbiornikach są mniej rozpowszechnione, a podejście to radia i wyszukiwanie stacji, na których aktualnie nie lecą reklamy jest bez sensu. Koszt reklamy radiowej w kontekście jej wyprodukowania oraz wyemitowania jest nawet kilkuset krotnie niższy od kosztów produkcji oraz emisji reklam w telewizji, dzięki czemu agencje reklamowe bardzo chętnie korzystają z wykupywania reklam w radio, ponieważ sprzyjają one budowaniu planów mediów z wysokimi wskaźnikami częstotliwości emisji reklam, a dzięki wielokrotnemu ich powtarzaniu pozwala poszerzać zasięg akcji reklamowej.

Wyprzedzenie, z jakim muszą być rezerwowane czasy emisji reklam w radio jest o wiele krótsze niż w telewizji czy prasie, tak wiec można budować kampanię reklamową w radiu nawiązując do aktualnych wydarzeń na świecie, a to w telewizji jest niemożliwe. Wadą reklamy radiowej jest jej ulotność, ponieważ radio jest często słuchane "w tle" i stanowi tylko "muzyczną oprawę". Dużo większą skutecznością cieszą się duże plakaty w centrum miasta, ponieważ jest duże prawdopodobieństwo, że przechodnie zapamiętają hasło reklamowe oraz markę produktu. Plakat ma za zadanie utrwalić w świadomości konsumentów slogany i nazwy markowe znane z reklamy prasowej oraz telewizyjnej.