Reklama w kulturze

Reklama w kulturzeReklamy to dziś nieodłączna część niemal każdego kanału telewizyjnego, stacji radiowej czy strony internetowej. Atakują nas codziennie z natarczywością stada wściekłych chomików. Ale czy zastanawialiście się kiedyś nad tym jakie miejsce zajmują w naszej kulturze? Zacznijmy może jednak od początku czyli od tego skąd właściwie wzięła się reklama.

Pierwsze formy reklamy znane były już w czasach starożytnych przyjmowały formę napisów na ścianach czy haseł wykrzykiwanych przez osoby, które chciały wcisnąć innym swój cudowny produkt. Po wynalezieniu druku reklama przyjęła nieznaną dotąd formę reklamy prasowej, która pojawiła się już w 1480 roku w Anglii. Jak wiele rzeczy w ówczesnej kulturze europejskiej miała ona związek z religią a mianowicie były to wskazówki dla duchownych dotyczące Wielkanocy.

W 1612 roku we Francji powstaje pierwsze pismo ogłoszeniowe Journal General d’Affiches. W 1843 roku Volney Palmer został pierwszym agentem reklamowym. Jego działalność opierała się na zbieraniu ogłoszeń reklamowych i umieszczaniu ich w prasie. W 1870 roku powstała pierwsza masowa reklama, a w 1941r. w telewizji lokalnej WNBT ze Stanów Zjednoczonych została wyemitowana pierwsza reklama telewizyjna. Pamiętajmy o tym wydarzeniu gdy będziemy podczas trwania filmu wyprowadzać psa, czy robić sobie kanapki. To tylko niektóre z wydarzeń na drodze do wyskakujących okienek, które tak bardzo wpisały się już w nasze życie. Od wielu już lat w materiałach z ważnych wydarzeń pojawia się motyw reklamy.

Czy to w reklamie dobrodusznego sponsora, który wyłożył odpowiednią sumę na to byśmy mogli cieszyć się transmisją, czy to po prostu w tle na przykład na trybunach podczas meczu piłkarskiego. Paradoksalnie taka uwieczniona na taśmie bądź fotografii reklama może przetrwać dłużej niż sama firma, którą reprezentuje. Reklamy zmieniały się na przestrzeni lat. Nie chodzi tylko o formy przekazu, czy o styl graficzny chodzi raczej o to do jakiej grupy osób mają się odnosić. Przecież wiadomo, że inny przekaz będzie stosowany do nas ludzi, którzy mają tysiąc problemów na głowie i jeszcze internet.

A inny był stosowany do ludzi w latach 60-tych którzy mieli tysiąc swoich problemów i telewizję. Reklama może również przybierać formę dzieła, która wile mówi o czasach w których była stworzona stanowiąc tym samym pamiątkę potrzeb ludzi z danych czasów. Reklamy są i będą zawsze i wszędzie gdzie ktoś będzie chciał komuś coś sprzedać. Ale czy to źle? Przecież reklamy są z nami obecne zawsze jak wierny piesek. Na dobre i na złe no w prasie i w internecie. I myślę, że po naszej kulturze zostaną selfie, pomniki ważnych wydarzeń i reklamy smartfonów.



Zobacz podobne:
Reklama wszechobecna

ReklamaCzy ktoś z nas wyobraża sobie w ogóle jeszcze życie bez reklamy? Bez tych wszystkich kolorowych ulotek, wręczanych nam na dworcac

Czy warto inwestować w bannery reklamowe?

Bannery reklamoweSkuteczna reklama nie może dziś pomijać tak ważnego źródła informacji, jakim jest Internet.

Sztuka promocji i PR w turystyce

PR w turystyceSam fakt tego iż dany region miasto czy obszar jest ciekawy turystycznie z racji posiadanych cech nie znaczy że stanie się znany lubiany czy t

Jak reklamować firmę?

Reklamowanie firmyJest wiele sposobów na ciekawe i skuteczne reklamowanie swojej firmy. Świetnie sprawdza się reklama zewnętrzna. Jej tradycyjne formy obej