Reklama - wpływ na preferencje klientów

Dowiedziono naukowo że na odbiór społeczny produktów ma wiele czynników, w tym również rodzaj i charakter reklamy. Naukowcy potwierdzili że większość mieszkańców USA wybierała z zamkniętymi oczami produkt Pepsi Coli, jako smaczniejszy, gdy produkt konkurenta Coca Coli był w ogóle nie tknięty.

Tymczasem kiedy mieli otwarte oczy sięgali zawsze po Coca Colę jako po produkt bardziej atrakcyjny, odrzucając oponenta Pepsi. Wynika jednoznacznie z powyższego, że udało się zauważyć iż dzięki, prowadzonej przez lata znacznie agresywniejszej kampanii reklamowej Coca Coli, firma ta znacznie lepiej utkwiła ludziom w pamięci.

Wpływ na wybór Coca coli ma również sama kolorystyka logo - otóż kolor czerwony, ewidentnie zarówno w cywilizacji zachodniej, jak niektórych wschodnich kojarzy się z powodzeniem i sukcesem. Ponadto kolor czerwony, nawet w przyrodzie jest znacznie łatwiej zwierzętom zauważyć. Tymczasem konkurent Coca Coli - Pepsi jest kolorystycznie stonowany. Dla widzów nowa reklama jest czymś wyjątkowym i często, jeśli nie ujrzą jej dobrze po raz pierwszy, twardo czekają na nią, by obejrzeć ją jeszcze raz. Na tym właśnie polega reklamowanie produktów w telewizji. Wszystko się wzajemnie wspiera i ktoś opiera się na kimś innym, to jest właśnie to połączenie.

Warto jednak robić dobre, polskie reklamy, by widzowie mogli je lepiej zapamiętać. Bo jak wiemy reklamy są dźwignią handlu i to dzięki niej kupują reklamowane produkty, a co za tym idzie, firmy mają większy zysk i mogą pozwolić sobie na więcej. Dlatego też, jeśli już coś produkujemy, warto dać z siebie wszystko i robić to tak, aby za wszelką cenę spodobało się to naszym klientom. Na tym polega cały sens marketingu i reklamy. Ktoś, kto zakłada własną firmę musi pamiętać o tym, że pieniądze same nie przyjdą, trzeba zawierać wiele nowych kontaktów i tworzyć nowe więzi, by nasza firma miała większe pole do popisu. Dla niektórych jest to głupie i banalne, jednak są ludzie, którzy ufają i wierzą reklamom.



Zobacz podobne:
Reklama wszechobecna

ReklamaCzy ktoś z nas wyobraża sobie w ogóle jeszcze życie bez reklamy? Bez tych wszystkich kolorowych ulotek, wręczanych nam na dworcac

Czy warto inwestować w bannery reklamowe?

Bannery reklamoweSkuteczna reklama nie może dziś pomijać tak ważnego źródła informacji, jakim jest Internet.

Sztuka promocji i PR w turystyce

PR w turystyceSam fakt tego iż dany region miasto czy obszar jest ciekawy turystycznie z racji posiadanych cech nie znaczy że stanie się znany lubiany czy t

Jak reklamować firmę?

Reklamowanie firmyJest wiele sposobów na ciekawe i skuteczne reklamowanie swojej firmy. Świetnie sprawdza się reklama zewnętrzna. Jej tradycyjne formy obej