Surogaty reklamy

Surogaty reklamyTradycyjna reklama oraz związane z nią instrumenty nie są jedynymi formami oddziaływania na konsumentów.

Często wykorzystywane są również tzw. surogaty reklamy, czyli przeróżne instrumenty oraz formy organizacyjne, które pierwotnie miały pełnić zupełnie inne funkcje rynkowe. Surogaty reklamy to dla firm bardziej ekonomiczne rozwiązanie niż tradycyjna reklama, związana zazwyczaj z poważnymi kosztami. Ci, którzy mają taką możliwość, coraz chętniej zastępują tradycyjne kampanie reklamowe właśnie surogatami. Można je znaleźć niemal wszędzie: w cechach samego produktu wprowadzanego na rynek, w satysfakcji konsumenta lub w atrybutach marki. Surogatem może być również opakowanie produktu oraz postać sprzedawcy.

Dość powszechne jest przekonanie, że najlepszą reklamą dla każdej firmy jest zadowolony klient. To on informuje o jakości produktu swych znajomych i tym samym nakłania ich do dokonywania określonego zakupu. Aby tak się stało, klient musi być zadowolony zarówno z samego produktu, jak i z obsługi.

Innym surogatem reklamy, na który tak często zwracają uwagę konsumenci, jest opakowanie produktu. Wygodne i funkcjonalne opakowanie ma duże znaczenie, musi się też dobrze prezentować. Dla klienta to właśnie opakowanie jest wizytówką całego produktu. Trwałość i estetyka opakowania mogą sprawić, że klienci z większym szacunkiem będą podchodzić do samego produktu. Opakowanie ma zatem ogromne znaczenie. Najlepszym przykładem może tu być Andy Warhol, uznawany za jednego z najsłynniejszych kreatorów sztuki użytkowej, który stał się sławny przede wszystkim dzięki butelce Coca-Coli oraz puszce Campbell.

Jako surogat reklamy bardzo ważną rolę odgrywają ludzie, a zwłaszcza personel dokonujący sprzedaży. Klienci przywiązują uwagę zarówno do jego wyglądu oraz zachowania. Miły personel, dobrze orientujący się w technikach sprzedaży, to bardzo ważna sprawa.

Innymi surogatami reklamy mogą być takie techniki, jak telezakupy czy sponsoring. Dużym szacunkiem otaczana jest ta ostatnia metoda. Sponsoring polega na udzielaniu wsparcia finansowego dla jakiegoś przedsięwzięcia lub osoby w zamian za konkretne korzyści promocyjne. Jedną z form sponsoringu jest technika zwana producent placement. Polega ona na umieszczaniu danego produktu np. w filmie jako atrybutu, którym posługuje się jego bohater.



Zobacz podobne:
Opisy produktów w sklepie internetowym, czyli jak przyciągnąć i pozyskać klienta?

Sklep internetowyPowszechny dostęp do Internetu sprawił, że e-handel ma się doskonale. Sklepy internetowe mogą przyciągać szerokim asortymentem produktów

O zakupach grupowych

Zakupy grupowe - onlineO zakupach grupowych Bez wychodzenia z domu, bez ścisku i tłoku, zbędnego

Co wpływa na rosnącą popularność telebimów?

Telebimy Produkcja tak zwanych dużych ekranów cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Zapotrzebowanie na

Reklama podprogowa

Reklama, której nie widzimy, a która oddziałuje na nasze zachowanie. Taki rodzaj reklamy nazywa się reklamą podprogową. Komunikaty reklamowe bazują tu na zjawi