Sztuka promocji i PR w turystyce

PR w turystyceSam fakt tego iż dany region miasto czy obszar jest ciekawy turystycznie z racji posiadanych cech nie znaczy że stanie się znany lubiany czy też będzie zamieszczany we wszystkich rankingach miejsc typu "must see".

Gdyby tak się działo sama lista miejsc powszechnie uznawanych za atrakcje turystyczne w każdym regionie była by zdecydowanie dłuższa a przez to jak twierdzą niektórzy również nudna co nie było by już dobrze widziane.

Jak to się zatem dzieje że miejsca nawet bardzo podobne tak mocno różnią się między sobą jeżeli chodzi o stopień atrakcyjności turystycznej? Odpowiedź jest o tyle prosta i oczywista że może też niektórych zaskakiwać. Wszystko sprowadza się do umiejętności wypromowania samego regionu przyciągnięcia uwagi czymś więcej niż tylko tymi cechami które wypływają same z siebie. Przecież w jednym miejscu woda oceanu nie zrobi się nagle bardziej błękitna, piaski laguny bardziej białe, a w innym śniegi bielsze czy szczyty gór bardziej spiczaste.

A jednak jedna z miast na wyspach są chętnie odwiedzane jak również i miejscowości górskie leżą na szlaku turystycznym albo właśnie poza nim. Z tego prostego powodu że władze lokalne nie zadbały o promocję zarówno w sieci internetowej jak również i w innych mediach czy też nie okrasiły samego rdzenia który działa jak magnes na potencjalnych turystów dodatkami czy atrakcjami.

Przykładowo jeżeli miejsce słynie z tego że jest tam urządzane najbardziej widowiskowe farbowanie wełny owczej to wiadomo że więcej turystów przyciągnie ta miejscowość która zaoferuje możliwość kupna wełny, próbowania sił w farbowaniu jak również i zaplataniu czyli zaangażuje turystów zachęci do tego by nie tylko patrzyli ale też spróbowali i faktycznie przekonali się że podróże nadal kształcą i są też źródłem inspiracji.

Takich przykładów można mnożyć znacznie więcej wystarczy zajrzeć na strony w sieci i nieco poczytać. To w jaki sposób wypromować region mogą też podpowiedzieć specjaliści w dziedzinie reklamy, promocji i szeroko pojętego marketingu z zakresu turystyki regionalnej i ponadregionalnej.



Zobacz podobne:
Reklama wszechobecna

ReklamaCzy ktoś z nas wyobraża sobie w ogóle jeszcze życie bez reklamy? Bez tych wszystkich kolorowych ulotek, wręczanych nam na dworcac

Czy warto inwestować w bannery reklamowe?

Bannery reklamoweSkuteczna reklama nie może dziś pomijać tak ważnego źródła informacji, jakim jest Internet.

Jak reklamować firmę?

Reklamowanie firmyJest wiele sposobów na ciekawe i skuteczne reklamowanie swojej firmy. Świetnie sprawdza się reklama zewnętrzna. Jej tradycyjne formy obej

Reklama w kulturze

Reklama w kulturzeReklamy to dziś nieodłączna część niemal każdego kanału telewizyjnego, stacji radiowej czy strony internetowej. Atakują nas codziennie