Wszędobylska reklama

Wszędobylska reklamaProblem przesycenia treściami reklamowymi naszego otoczenia jest bardzo poważny i nie można go bagatelizować, zwłaszcza jeśli jest się osobą zależną od skuteczności tworzonych przez siebie reklam.

Trzeba go obchodzić, a znakomitym sposobem na to jest przemycanie reklamy do codzienności swoich klientów.

Metoda klasyczna

Stara metoda dostarczania klientowi reklamy jest bardzo prosta. Polega ona zwyczajnie na zamieszczaniu treści reklamowych wszędzie tam, gdzie jest to tylko możliwe. Dzięki temu przy wszystkich ważniejszych drogach stoją wielkie bilboardy, a filmy w telewizji przerywane są różnorodnymi blokami reklamowymi o łącznej długości większej niż sam film. Taka forma przestaje się jednak sprawdzać, ponieważ jako społeczeństwo nauczyliśmy się ignorować bilboardy i w ogóle ich już nie zauważamy, a w czasie reklam w telewizji zmieniamy kanał na inny. Z tym reklamodawcy też walczyli synchronizując bloki reklamowe na różnych kanałach, ale nic z tego nie wyszło. Trzeba poszukać innej drogi.

Rzeczy, których potrzebujemy

Symbolem nowego podejścia do reklamy mogą być dla przykładu kubki reklamowe. Są to przede wszystkim zwykłe kubki o użyteczności normalnego kubka do kawy. Gdyby nie to, nie byłoby sensu ich tworzenia. Kubki reklamowe od zwykłych kubków różnią się tylko na polu wyglądu zewnętrznego. Posiadają one bowiem różnego rodzaju nadruki, które czasami mogą zachwalać produkty jakiejś firmy, ale najczęściej po prostu przyzwyczajają nas do wzorów identyfikacji wizualnej danego przedsiębiorstwa. Taką samą rolę i na dokładnie takich samych zasadach mogą pełnić różne kalendarze, długopisy czy koszulki.

Reklama istniejąca przy okazji

Kubki reklamowe są przedłużeniem, a właściwie udoskonaleniem metody podawania reklamy w sposób niebezpośredni czyli taki, w którym reklama nie jest sensem istnienia nośnika. Bilboard jest po to, by zawiesić reklamę, a kubków reklamowych używamy przede wszystkim do kawy. Dzięki temu nie budzą one naszego protestu i jesteśmy w stanie reklamę znajdującą się na nich przyjąć w sposób naturalny. Jesteśmy w końcu przyzwyczajeni do tego, że na zwykłym kubku coś jest wymalowane, więc jeśli na kubku reklamowym jest to logo firmy wraz z charakterystyczną dla niej kolorystyką, nie razi nas to. Dokładnie taki sam efekt osiągany jest w przypadku innych przedmiotów o reklamowym dodatku.

Cena i jakość

W biznesie efekt końcowy jest oczywiście tylko jednym z elementów oceny sensowności prowadzenia danego przedsięwzięcia. Można stworzyć wspaniały produkt, ale w trakcie jego kreacji zbankrutować. Można też wykreować znakomite narzędzia marketingowe, ale pozbawić się funduszy na rozwój bazy produktowej. Gadżety reklamowe oferowane w formie kubków i długopisów nie mają piorunującego efektu, który pozwala w rok zmonopolizować rynek, ale koszt korzystania z nich jest wyjątkowo umiarkowany, dzięki czemu zysk z przeznaczonej na nie złotówki bardzo często jest znacznie większy, niż w przypadku kampanii telewizyjnej lub akcji promocyjnej prowadzonej w mediach społecznościowych.

Artykuł powstał we współpracy z portalem Gift Design.



Zobacz podobne:
Reklama wszechobecna

ReklamaCzy ktoś z nas wyobraża sobie w ogóle jeszcze życie bez reklamy? Bez tych wszystkich kolorowych ulotek, wręczanych nam na dworcac

Czy warto inwestować w bannery reklamowe?

Bannery reklamoweSkuteczna reklama nie może dziś pomijać tak ważnego źródła informacji, jakim jest Internet.

Sztuka promocji i PR w turystyce

PR w turystyceSam fakt tego iż dany region miasto czy obszar jest ciekawy turystycznie z racji posiadanych cech nie znaczy że stanie się znany lubiany czy t

Jak reklamować firmę?

Reklamowanie firmyJest wiele sposobów na ciekawe i skuteczne reklamowanie swojej firmy. Świetnie sprawdza się reklama zewnętrzna. Jej tradycyjne formy obej